6leté gymnázium
Jazykové a humanitní gymnázium PRIGO je střední školou, která zahájila činnost v roce 1993, jako vůbec první nestátní gymnázium v Ostravě a okolí.
Poskytuje vzdělání ve třídách šestiletého a čtyřletého gymnázia.
Gymnázium šestileté – obor Gymnázium 79-41-K/61
Šestiletá gymnázia jsou kompromisním řešením mezi čtyřletými a osmiletými gymnázii. Přijímají žáky z řad žáků sedmé třídy základní školy, kde je jejich profilace již zřejmější, psychická vyspělost je vyšší a možnost kontaktu se staršími vrstevníky gymnázia bezproblémovější. Zároveň je však významněji a častěji podchycen talent a nadání k určitým disciplínám než v případě gymnázii čtyřletých. Volba rodičů a aspirace k dalšímu vzdělání dětí se jeví zodpovědnější. Z výše uvedených důvodů se zřizovatel a vedení školy rozhodli akreditovat gymnázium šestileté. V Moravskoslezském regionu se pak jedná o jedno z mála podobně zaměřené šestileté gymnázium. S ohledem na to, že šestiletých gymnázií je pouze několik, a z důvodu omezeného počtu přihlášek na střední školy je přijímací řízení pro nadané děti méně stresující než v případě čtyřletých gymnázií, protože v případě neúspěchu u přijímacích zkoušek zůstává v budoucnu ještě možnost zápisu právě na gymnázium čtyřleté.
Učební plán a školní vzdělávací program (ke stažení zde).
Podmínky přijetí pro 2. kolo pro školní rok 2025/2026
Za všechny části přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 166 bodů.
Hodnocení JPZ se na celkovém hodnocení splnění kritérií přijímacího řízení uchazečem podílí 60 %. Uchazeči se započítává lepší výsledek z písemného testu z českého jazyka a literatury a písemného testu z matematiky.
Uchazeči, kteří se zúčastní 2. kola přijímací zkoušky, budou na základě jejich výsledků seřazeni. Ke studiu budou přijati ti žáci, kteří se umístí v intervalu od 1. místa po místo, které odpovídá pořadí žáka, který se umístil v pořadí jako poslední v rámci kapacity vypsané pro 2. kolo přijímacího řízení pro daný obor vzdělávání a zároveň dosáhl minimálně 40 bodů (cut-off score). Pořadí uchazečů bude stanoveno podle souhrnného bodového hodnocení jednotné přijímací zkoušky a školní přijímací zkoušky. V případě shody bodového hodnocení je postupně pro stanovení výsledného pořadí použit (1) průměrný prospěch dle bodu 1, (2) posléze podle bodu 2 a (3) podle bodu 3 „kritérií pro uznání školní přijímací zkoušky“. Dále je v pořadí postupně zohledněno bodové hodnocení u jednotné přijímací zkoušky prioritně (4) z Českého jazyka, a poté (5) z Matematiky a dále (6) průměrná známka z Českého jazyka z posledních dvou vydaných vysvědčení a (7) průměrná známka z Matematiky z posledních dvou vydaných vysvědčení.
Přijímací zkouška
Přijímací zkouška se skládá z posouzení níže uvedených částí:
1) výsledku jednotné (státní) přijímací zkoušky (max. 100 bodů),
2) výsledku školní přijímací zkoušky (max. 66 bodů).
Uchazeči o obory vzdělání s maturitní zkouškou nebudou ve 2. kole konat jednotnou přijímací zkoušku (JPZ). V rámci hodnocení výsledků přijímacího řízení 2. kola do oboru středního vzdělání s maturitní zkouškou ředitelka školy zohlední výsledky jednotné přijímací zkoušky z 1. kola.
Školní přijímací zkouška se skládá z testu Obecných studijních předpokladů – OSP (ukázka pro gymnázium 6leté zde 4leté zde). V závislosti na výsledku testu může uchazeč získat až 66 bodů.
Uznání školní přijímací zkoušky
Školní přijímací zkouška může být uchazeči uznána (prominuta) a uchazeč obdrží maximální počet 66 bodů bez nutnosti absolvovat test Obecných studijních předpokladů, pokud splní alespoň jedno z níže uvedených kritérií. V případě žádosti o uznání školní části přijímací zkoušky na základě níže uvedených bodů 4-8 je nutnou podmínkou přiložení čestného prohlášení s přílohami. Toto čestné prohlášení je nedílnou součástí přihlášky.
Kritéria pro uznání školní přijímací zkoušky
Šestileté gymnázium
1) průměrný prospěch ze všech předmětů v šesté a sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) nepřekročil hodnotu 1,4
2) průměrný prospěch ze všech předmětů v šesté nebo sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) nepřekročil hodnotu 1,3
3) průměrný prospěch ze 3 dále uvedených předmětů (Český jazyk, Anglický jazyk, předmět ze skupiny Člověk a společnost) v sedmé třídě ZŠ (dokládá se pouze prospěch za 1. pololetí) nepřekročil hodnotu 1,1 a celkový prospěch ze všech předmětů v šesté a sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) není větší než 1,7
4) umístění na 1. – 5. místě v okresním kole matematické olympiády, v okresních (krajských) soutěžích vyhlašovaných MŠMT, kraji nebo školami (např. Matematický klokan, Bobřík informatiky aj.)
5) složení certifikované jazykové zkoušky z anglického, německého, francouzského nebo španělského jazyka v úrovni A2 a vyšší (např. KET, PET, FIN in DEUTSCH 2, FLYERS)
6) na podkladě aktuálního a doloženého členství v Mense ČR (hodnota IQ je vyšší nebo rovna 130)
7) umístění v prvních 30 % pořadí v Logické olympiádě organizované Mensou ČR v krajském kole alespoň jedenkrát v průběhu studia na základní škole
8) na podkladě rozhodnutí ředitelky Jazykového a humanitního gymnázia PRIGO na základě správního uvážení o uznání typově ekvivalentních nebo podobných úspěchů uvedených v bodě 4) a 5) hodných zvláštního zřetele
V případě uchazečů, kteří ukončili školu dříve, platí podmínky stanovené školským zákonem.
Více o studiu na našem gymnáziu se dozvíte zde.
PRIGO – Střední školy – On-line DOD
Prohlédněte si gymnázium očima našich studentů
Jsme fakultní školou Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
PRIGO Chytrá škola
PRIGO je školou pro život, jaký bude. Naše žáky a studenty se snažíme připravovat na to, aby obstáli hlavně v budoucím životě, a to přesto, že představy nás všech o tom, jak bude společnost i život za několik desítek let vypadat nemají jasné kontury. Naše filozofie je ukotvena v desateru principů PriorityGO. Snažíme se vychovávat kreativní osobnosti s vysokou adaptibilitou a flexibilitou, které se budou schopny uplatnit v životě u nás i v zahraničí. Proto za základ přípravy na budoucí život považujeme rozvoj schopnosti kritického myšlení. Ve výuce klademe důraz na moderní didaktické metody a rozvoj obecných kompetencí. Vycházíme ze skutečnosti, že škola v současnosti není výhradním ani hlavním zdrojem informací a její úlohu přebírá do jisté míry on-line prostředí. Proto jsou pro nás důležité moderní technologie. Mobilní zařízení a prostředí internetu využíváme nejen ve výuce, ale také ve všech dalších aktivitách a činnostech spojených s návštěvou školy. Naším cílem je, aby se staly přirozenou součástí života jako nástroj k řešení problémů a zjednodušení života i práce, nikoliv jako způsob konzumace volného času a náhrada osobních sociálních vazeb. Respektujeme při tom tradiční hodnoty a naše kulturně-historické prostředí.
Jsme CHYTROU školou. Jedněmi z našich priorit jsou proto konektivita, elektronická komunikace a transparentnost. Důraz klademe na výchovu k bezpečné práci s technologiemi. Dynamicky měníme přístup k informačním a komunikačním technologiím a jejich smysluplnému zapojování nejen do výuky.