6leté gymnázium

Jazykové a humanitní gymnázium PRIGO je střední školou, která zahájila činnost v roce 1993, jako vůbec první nestátní gymnázium v Ostravě a okolí.
Poskytuje vzdělání ve třídách šestiletého a čtyřletého gymnázia.

Gymnázium šestileté – obor Gymnázium 79-41-K/61

Šestiletá gymnázia jsou kompromisním řešením mezi čtyřletými a osmiletými gymnázii. Přijímají žáky z řad žáků sedmé třídy základní školy, kde je jejich profilace již zřejmější, psychická vyspělost je vyšší a možnost kontaktu se staršími vrstevníky gymnázia bezproblémovější. Zároveň je však významněji a častěji podchycen talent a nadání k určitým disciplínám než v případě gymnázii čtyřletých. Volba rodičů a aspirace k dalšímu vzdělání dětí se jeví zodpovědnější. Z výše uvedených důvodů se zřizovatel a vedení školy rozhodli akreditovat gymnázium šestileté. V Moravskoslezském regionu se pak jedná o jedno z mála podobně zaměřené šestileté gymnázium. S ohledem na to, že šestiletých gymnázií je pouze několik, a z důvodu omezeného počtu přihlášek na střední školy je přijímací řízení pro nadané děti méně stresující než v případě čtyřletých gymnázií, protože v případě neúspěchu u přijímacích zkoušek zůstává v budoucnu ještě možnost zápisu právě na gymnázium čtyřleté.

Učební plán a školní vzdělávací program (ke stažení zde).

Podmínky přijetí pro 3. kolo

Naše gymnázium preferuje různorodost způsobů, kterými může uchazeč prokázat, že splňuje studijní předpoklady nutné pro přijetí ke studiu. Své předpoklady pro studium prokáže buď absolvováním ústního pohovoru dle bodu 1), nebo doloží některý ze studijních průměrů uvedených v bodech 2-4), resp. absolvuje školní písemnou příjímací zkoušku uvedenou v bodě 5), popř. doloží výsledek státní přijímací zkoušky z prvního kola (viz bod 6). Uchazeč si může vybrat minimálně jednu nebo i více z níže uvedených šesti možností. Z každé je možno získat maximálně 100 normovaných bodů. Tyto body se nesčítají, ale pro výsledné pořadí se vybere ten výsledek z bodů 1-6), ve kterém uchazeč získal nejvyšší počet bodů. Na základě nejlepšího výsledku každého uchazeče se sestaví pořadí uchazečů od nejlepšího po nejhorší výsledek. Cut-off score pro 3. kolo přijímacího řízení pro školní rok 2025/2026 činí minimálně 50 bodů.

Přijímací zkouška se skládá z posouzení níže uvedených částí buď:

  • výsledku ústního motivačního pohovoru přijímací zkoušky dle bodu 1 (max. 100 bodů),
  • doložení některých ze studijních průměru uvedených v bodech 2-4 (max. 100 bodů),
  • výsledku školní přijímací zkoušky OSP dle bodu 5 (max. 100 bodů).

Školní přijímací zkoušky  –  motivační pohovor

Jedná se o ústní diskuzi v délce do 30 minut o portfoliu uchazeče svědčící o jeho předpokladech ke studiu (k pohovoru přinese uchazeč podklady osvědčující např. umístění v krajském nebo okresním kole odborné olympiády, složení certifikované jazykové zkoušky, členství v Mense ČR, dobrovolnické, sportovní a obdobné aktivity, např. DofE, apod.). V závislosti na výsledku motivačního pohovoru může uchazeč získat až 100 bodů.

Školní přijímací zkoušky – test OSP                                                              

Písemný test OSP zahrnuje úlohy zaměřené na části a) verbální (práce s texty, se slovy, synonyma, antonyma, vztahy slov), b) kvantitativní (práce s tabulkami, grafy, procenty, čísly, výrokovou logiku, množinové operace), c) logickou(logické zebry, číselné řady, logické hádanky, průniky množin), d) matematickou (slovní úlohy, výpočty, porovnávání hodnot, geometrie, práce s obrazci, práci s tělesy), které jsou vzájemně propojeny. Všechny úlohy vycházejí ze vzdělávacích oblastí stanovených RVP ZV (2023), primárně z oblasti Jazyk a jazyková komunikaceMatematika a její aplikace. Jednotlivé texty, s nimiž uchazeč v testu pracuje, mohou pokrývat učivo i jiných vzdělávacích oblastí a oborů RVP ZV (2023) – Člověk a jeho svět, Člověk a společnost (Dějepis), Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis), Umění a kultura. V závislosti na výsledku testu může uchazeč získat až 100 bodů.

Kritéria pro uznání školní přijímací zkoušky

Šestileté gymnázium
1) absolvování motivačního pohovoru – jedná se o ústní diskuzi v délce do 30 minut o portfoliu uchazeče svědčící o jeho předpokladech ke studiu (k pohovoru přinese uchazeč podklady osvědčující např. umístění v krajském nebo okresním kole odborné olympiády, složení certifikované jazykové zkoušky, členství v Mense ČR, dobrovolnické, sportovní a obdobné aktivity, např. DofE, apod.)
2) průměrný prospěch ze všech předmětů v šesté a sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) nepřekročil hodnotu 1,4
3) průměrný prospěch ze všech předmětů v šesté nebo sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) nepřekročil hodnotu 1,3
4) průměrný prospěch ze 3 dále uvedených předmětů (Český jazyk, Anglický jazyk, předmět ze skupiny Člověk a společnost) v sedmé třídě ZŠ (dokládá se pouze prospěch za 1. pololetí) nepřekročil hodnotu 1,1 a celkový prospěch ze všech předmětů v šesté a sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) není větší než 1,7
5) výsledek školní přijímací zkoušky pro 3. kolo z OSP (obecných studijních předpokladů), kterou je nutno absolvovat zvlášť pro 3. kolo
6) výsledek jednotné (státní) přijímací zkoušky (která byla uchazečem vykonána v termínech pro 1. kolo přijímacího řízení v rámci testů CERMAT)

Spolu s přihláškou uvede uchazeč, zda má zájem se účastnit ústního pohovoru dle bodu 1) nebo školní přijímací zkoušky z OSP dle bodu 5) nebo i obou těchto způsobů. V případě, že uchazeč neuvede písemně, nejpozději v den uzávěrky pro podání přihlášky ke studiu pro 3. kolo, zájem o jeden z těchto dvou způsobů prokázání studijních předpokladů, nebude (ani později) k těmto způsobům přihlíženo. Pokud uchazeč nedoloží písemně, nejpozději v den uzávěrky pro podání přihlášky ke studiu pro 3. kolo, výsledek jednotné přijímací zkoušky dle bodu 6), má se za to, že toto kritérium nebude v budoucnu uplatňovat. Do výsledného pořadí uchazeče se uplatní nejlepší z výsledků v bodech 2-4) a pro potřeby stanovení výsledného pořadí v případě rovnosti bodů bude za výsledek jednotné přijímací zkoušky uvedeno v obou částech nula bodů.

Ke studiu budou přijati ti žáci, kteří se umístí v intervalu od 1. místa po místo, které odpovídá pořadí žáka, který se umístil v pořadí jako poslední v rámci zbývající kapacity vypsané pro 3. kolo přijímacího řízení pro daný obor vzdělávání. U žáků, kteří dosáhnou stejného bodového ohodnocení jako poslední uvedený žák, budou posouzeny body 2-4) a stanoví se pořadí (viz sekundární hodnocení níže). Cut-off score pro 3. kolo přijímacího řízení pro školní rok 2025/2026 činí minimálně 50 bodů.

Sekundárním hodnocením pro určení pořadí, v případě shody bodového hodnocení, je postupně průměrný prospěch dle bodu 2), posléze podle bodu 3) a bodu 4). V případě i nadále shodného pořadí je postupně zohledněno bodové ohodnocení u jednotné přijímací zkoušky celkově a dále postupně prioritně z Matematiky a poté z Českého jazyka.

Více o studiu na našem gymnáziu se dozvíte zde.

PRIGO – Střední školy – On-line DOD

Prohlédněte si gymnázium očima našich studentů

Virtuální prohlídka školy

Jsme fakultní školou Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci

PRIGO Chytrá škola

PRIGO je školou pro život, jaký bude. Naše žáky a studenty se snažíme připravovat na to, aby obstáli hlavně v budoucím životě, a to přesto, že představy nás všech o tom, jak bude společnost i život za několik desítek let vypadat nemají jasné kontury. Naše filozofie je ukotvena v desateru principů PriorityGO. Snažíme se vychovávat kreativní osobnosti s vysokou adaptibilitou a flexibilitou, které se budou schopny uplatnit v životě u nás i v zahraničí. Proto za základ přípravy na budoucí život považujeme rozvoj schopnosti kritického myšlení. Ve výuce klademe důraz na moderní didaktické metody a rozvoj obecných kompetencí. Vycházíme ze skutečnosti, že škola v současnosti není výhradním ani hlavním zdrojem informací a její úlohu přebírá do jisté míry on-line prostředí. Proto jsou pro nás důležité moderní technologie. Mobilní zařízení a prostředí internetu využíváme nejen ve výuce, ale také ve všech dalších aktivitách a činnostech spojených s návštěvou školy. Naším cílem je, aby se staly přirozenou součástí života jako nástroj k řešení problémů a zjednodušení života i práce, nikoliv jako způsob konzumace volného času a náhrada osobních sociálních vazeb. Respektujeme při tom tradiční hodnoty a naše kulturně-historické prostředí.

Jsme CHYTROU školou. Jedněmi z našich priorit jsou proto konektivita, elektronická komunikace a transparentnost. Důraz klademe na výchovu k bezpečné práci s technologiemi. Dynamicky měníme přístup k informačním a komunikačním technologiím a jejich smysluplnému zapojování nejen do výuky.